Mi a teendő a pénztárgéppel, ha változnak a vállalkozásom, vagy a boltom adatai?

Mi a teendő a pénztárgéppel, ha változnak a vállalkozásom, vagy a boltom adatai?

Egy vállalkozás életében gyakran előfordul, hogy különböző céges adatok, például címek megváltoznak. Az ilyen változások gyakran érinthetik a pénztárgép üzemeltetést is. Alábbi cikkünkben az ilyen eseteket vesszük számba és próbálunk útmutatást adni, hogy melyik esetben mi a pontos teendő.

Céges adatok változása

Ügyfeleink körében gyakran felmerülő kérdés, hogy miként kell megváltoztatni a pénztárgépek által nyomtatott nyugták fejlécében található céges adatokat. A teendőket az adatmódosítás három lehetséges csoportja szerint érdemes számba venni:

1. Az üzemeltető cég változása

Ebben az esetben a pénztárgép átszemélyesítése szükséges, melyről részletesebben az alábbi cikkben írtunk: Pénztárgép üzembe helyezése és átszemélyesítése

2. Valamely más adat módosul, ami nem az üzemeltetési hely

Ebben az esetben az üzemeltető cég változatlan (az adószám első 8 számjegye nem változik), de valamely más, olyan adat módosul, ami nem az üzemeltetési hely (pl. cégnév, székhely cím, adószám 9. vagy 10-11. számjegye).

Ebben az estben nincs teendő, a változás átfut a NAV rendszerein, a pénztárgépre automatikusan letöltődnek az új adatok. Amennyiben úgy tapasztaljuk, hogy ez mégsem történik meg az új adatok cégbírósági bejegyzését követő 1-2 héten belül, érdemes felkeresni vagy a NAV ügyfélszolgálatát, vagy a pénztárgép szervizét, aki segíteni tud felderíteni hogy, hol akadt el az adatmódosítás.

3. A pénztárgép üzemeltetési helye változik

Ilyen akkor fordulhat elő, ha másik üzletbe kerül át a pénztárgép, vagy elköltözik maga az üzlet, esetleg megváltozik a közterület neve. Ebben az esetben a PTGTAXUZ elektronikus adatlap kitöltésével és beküldésével szükséges átvezetni a változtatásokat. Ebben érdemes könyvelője segítségét kérni, tapasztalataink szerint a leggördülékenyebben ők tudják intézni az adatmódosítást.

Az adatlap beadását követően az új adatok hamarosan letöltődnek a pénztárgépre. A módosítási kérelem kitöltéséhez csak a céges adatokra és a pénztárgép AP számára van szükség. A módosítások sikeres elvégzéséhez a pénztárgépnek bekapcsolt állapotban kell lennie, a hálózati kapcsolatnak pedig működnie kell (lemerült, kikapcsolt, szüneteltetett, üzemeltetés befejezett pénztárgépre nem tud letöltődni adat). Az új fejléc adat a letöltést követően nem jelenik meg azonnal, azt a következő napnyitást követően fogja használni a készülék.

Ha további kérdései lennének a fentiekkel, vagy egyéb pénztárgépeket érintő kérdései merültek fel, keresse szakértő kollégáinkat bizalommal.