Pénztárgép átszemélyesítés

Mi az a pénztárgép átszemélyesítés?

Pénztárgép átszemélyesítésre akkor van szükség, ha egyik üzemeltetőtől egy másikhoz kerül az adott készülék. A leggyakoribb ilyen eset a használt pénztárgép vásárlása. Az átszemélyesítés a pénztárgépes rendelet (48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet) 9/2016 (III. 25.) módosítása alapján kötelező funkció az online pénztárgépekben, így azon típusok, melyeket gyártóik megfeleltettek a fenti rendelet módosítás által előírtaknak, használtan is értékesíthetők.

Vásárolhatok használtan is online pénztárgépet?

Igen. Az átszemélyesítés lehetőséget biztosít arra, hogy a pénztárgépek ne csak az első üzemeletetőjük működésének végéig legyenek szolgálatban, hanem azon túl is, egy új üzemeltetőnél. Így használtan, az új pénztárgépek áránál jóval kedvezőbben (annak feléért - két harmadáért) olyan készülékhez lehet hozzájutni, ami még hosszú évekig működőképes marad a szükséges karbantartások elvégzése mellett.

Pénztárgép átszemélyesítés -  MyCassa

Miért éri meg használt pénztárgépet venni?

Rábeszélni természetesen senkit sem szeretnénk, de a tapasztalataink alapján a használt pénztárgépek szinte semmilyen hátránnyal nem bírnak az új készülékekkel szemben. Ügyfeleink között számos olyan kisvállalkozás található, akik a szoros költségvetésük miatt a használt készülék beszerzése mellett döntöttek. Íme néhány gondolat, amit érdemes lehet fontolóra venni gépvásárlás előtt:

  • Környezetbarát: hiszen csökkenti a feleslegesen legyártott készülékek számát, illetve a működőképes gépek nem kerülnek selejtezésre, nem végzik pár év működés után hulladékként.
  • Olcsóbb: az új pénztárgépek áránál kedvezőbben lehet hozzá jutni.
  • Biztonságos: a szervizünktől vásárolt készülékeket garanciával értékesítjük.
  • Felújítjuk: azokat az alkatrészeket, melyek adott típusnál hajlamosak sűrűbben meghibásodni, kiadás előtt kicseréljük, így műszakilag kifogástalan készüléket adnunk át
  • Tartós: friss felülvizsgálattal adjuk át az eszközt, melyet így egy évig nem kell újra ellenőriztetni

Hogyan vásárolhatok használt pénztárgépet?

A használt pénztárgépeket átszemélyesítéssel lehet átírni az új üzemeltető nevére. Ehhez a NAV-tól a PTGREG elektronikus adatlapon átszemélyesítési kódot kell kérni. Ebben könyvelője fog tudni segíteni. Az átszemélyesítési kódot el kell juttatni szervizünkhöz, amellyel kollégáink elvégezik az átszemélyesítést.

Mennyi ideig tart a pénztárgép átszemélyesítése?

Az átszemélyesítés átfutási ideje kb. 1 munkanap, ha minden adat rendelkezésre áll és a pénztárgép működőképes, illetve az átszemélyesítési folyamat közben nem lép fel műszaki hiba.

A pénztárgép átszemélyesítés lépései:

  • Az előző üzemeltető gépnaplóját lezárjuk és átadjuk megőrzésre.
  • A pénztárgépből kiolvassuk az előző tulajdonos naplófájljait, amit szintén átadunk megőrzésre.
  • Elvégezzük az átszemélyesítést az átszemélyesítési kód felhasználásával. Ha szükséges, egyeztetünk a magyarországi forgalmazóval, illetve amennyiben szüneteltetett, vagy használatból kivont állapotú pénztárgépet személyesítünk át, elvégezzük a mobil kommunikációs szolgáltatóval is a hálózatba való visszakapcsoltatást.
  • Ha a használt pénztárgépet nem mi értékesítjük Önnek, akkor a hozott készüléket átvizsgáljuk, szükség esetén javaslatot teszünk a megfelelő javításokra.
  • Elvégezzük az új üzemeltető által igényelt beállításokat.
  • Új gépnaplót nyitunk.
  • Átadáskor igény szerint megmutatjuk a gép használatát, valamint tájékoztatást adunk a legfontosabb jogszabályi tudnivalókról (AP szám látható helyen való elhelyezése, pénztárgépnapló szigorú számadás alá vonása, kötelező évenkénti felülvizsgálat, helyes eljárásrend a pénztárgép és számlázó program párhuzamos használata esetén, stb).
  • Igény esetén konzultációt biztosítunk a pénztárgép és a kapcsolódó eszközök üzemeltetésével kapcsolatban.

Hol vehetek használt pénztárgépet?

Használt online pénztárgépeket akár nálunk is vásárolhat! Ezek minden esetben felújított, leellenőrzött és hibátlan műszaki tartalommal bíró készülékek, melyekre garanciát is vállalunk. Aktuális használt pénztárgép kínálatunkért érdeklődjön telefonon vagy emailben kollégáinknál.

Pénztárgép szerviztől, vagy közvetlenül a régi üzemeltetőtől is vásárolhat használt pénztárgépet, de az átszemélyesítést ebben az esetben is kötelező szervizben elvégezni. Természetesen, ha már vásárolt valahol pénztárgépet, akkor az átszemélyesítéssel járó feladatokért is nyugodtan fordulhat hozzánk.

Miben segíthetünk?

15 év szakmai tapasztalatával támogatjuk partnereinket a pénztárgép szerviz feladatoktól kezdve a komplex kasszarendszerek kiépítéséig. Amennyiben Önnek is segíthetünk,
hívja kollégánkat: +36-70-629-2114, vagy kérjen árajánlatot:

Ajánlatot kérek