
Hogyan használjuk a pénztárgépet csomagküldő internetes kiskereskedelem esetén
Napjainkban egyre nagyobb részarányt képvisel a webáruházakban
bonyolított kereskedelmi forgalom. A webes vásárlások szabályos
bizonylatolási módszereivel kapcsolatban sokakban merülnek fel kérdések.
Alapvetően kétféle lehetőég adott adóügyi bizonylatok kiállítására,
amivel a webáruházas megrendeléseket szabályszerűen lehet dokumentálni.
Nyugta
Abban az esetben, ha alapvetően magánszemélyek felé történik az
értékesítés (pl. étel házhozszállítás), akkor a megfelelő bizonylatolás
történhet pénztárgéppel. Ilyen esetben használható hordozható
pénztárgép, amit a futár magával vihet a kiszállításkor és az étel
átadásakor beütheti az átvett összeg ellenértékét. Történhet a kiindulás
helyen üzemelő pénztárgéppel is, amibe a futár indulásakor kell beütni a
rendelés ellenértékét. Ilyen esetben azonban fontos, hogy a fizetőeszköz
kiválasztása a valóságnak megfelelően történjen, mivel annak javítása
utólag nehézkes.
Számla:
Sok webáruház számla kiállítással intézi az értékesítések
dokumentálását. Mivel a webáruházas rendelések leadásakor rendszerint
szükséges megadni azokat a vásárlói adatokat, amik a számla
kiállításához kellenek, ez kézenfekvő megoldásnak tűnik. Lényeges
azonban, hogy amennyiben a rendelést előre (pl. bankkártyával, előre
utalással) fizetik ki, akkor a rendelés teljes értékéről előleg számlát
kell kiállítani, amit továbbítani kell a vásárló felé a kifizetést
követően. Amikor pedig a rendelés kézbesítése történik, akkor végszámlát
kell kiállítani, melyből az előleg értékét le kell vonni, azaz a
végszámla ellenértéke 0 Ft lesz. Utánvétes vásárlás esetén elegendő a
végszámla kiállítása, mely a rendelés teljes értékét tartalmazza.
FONTOS: a fentiek szakmai véleménynek minősülnek, kérjük, hogy a pontos eljárásrend kialakítása céljából konzultáljon könyvelőjével, vagy kérjen állásfoglalást a NAV-tól.