webáruház és pénztárgép

Hogyan használjuk a pénztárgépet csomagküldő internetes kiskereskedelem esetén

Napjainkban egyre nagyobb részarányt képvisel a webáruházakban bonyolított kereskedelmi forgalom. A webes vásárlások szabályos bizonylatolási módszereivel kapcsolatban sokakban merülnek fel kérdések.

Alapvetően kétféle lehetőség adott adóügyi bizonylatok kiállítására, amivel a webáruházas megrendeléseket szabályszerűen lehet dokumentálni.

Nyugta

Abban az esetben, ha alapvetően magánszemélyek felé történik az értékesítés (pl. étel házhozszállítás), akkor a megfelelő bizonylatolás történhet pénztárgéppel. Ilyen esetben használható hordozható pénztárgép, amit a futár magával vihet a kiszállításkor és az étel átadásakor beütheti az átvett összeg ellenértékét. Történhet a kiindulás helyen üzemelő pénztárgéppel is, amibe a futár indulásakor kell beütni a rendelés ellenértékét. Ilyen esetben azonban fontos, hogy a fizetőeszköz kiválasztása a valóságnak megfelelően történjen, mivel annak javítása utólag nehézkes.

Számla:

Sok webáruház számla kiállítással intézi az értékesítések dokumentálását. Mivel a webáruházas rendelések leadásakor rendszerint szükséges megadni azokat a vásárlói adatokat, amik a számla kiállításához kellenek, ez kézenfekvő megoldásnak tűnik. Lényeges azonban, hogy amennyiben a rendelést előre (pl. bankkártyával, előreutalással) fizetik ki, akkor a rendelés teljes értékéről előleg számlát kell kiállítani, amit továbbítani kell a vásárló felé a kifizetést követően. Amikor pedig a rendelés kézbesítése történik, akkor végszámlát kell kiállítani, melyből az előleg értékét le kell vonni, azaz a végszámla ellenértéke 0 Ft lesz. Utánvétes vásárlás esetén elegendő a végszámla kiállítása, mely a rendelés teljes értékét tartalmazza.

FONTOS: a fentiek szakmai véleménynek minősülnek, kérjük, hogy a pontos eljárásrend kialakítása céljából konzultáljon könyvelőjével, vagy kérjen állásfoglalást a NAV-tól!