GYIK

Szeretnénk segíteni abban, hogy pár gyakori pénztárgép hiba részt bemutatunk és röviden megpróbáljuk a javítását is szemléltetni.

Micra Jota pénztárgép: Szoftver checksum hiba.

szoftver checksum hiba 1Hibajelenség: bekapcsoláskor a pénztárgép nem lép eladó módba, csak a képen látható feliratot jeleníti meg. LED-ek világítanak.

Megoldás: a pénztárgép csak a forgalmazói szervizben javítható, szükséges szervizt hívni, akik a gépet továbbítják a forgalmazóhoz. A gépnaplóba szükséges felvezetni a meghibásodások és javítások részbe, hogy mikor következett be a meghibásodás, mely szervizt értesítették, ez mikor történt meg és milyen azonosítón vette a szerviz nyilvántartásba a hibát.

A pénztárgép várhatóan hosszabb ideig (akár 1 hetet meghaladó időtartam) szervizben lesz, érdemes csere pénztárgépet üzembe helyezni. Ehhez szükséges átszemélyesítési kódot igényelni a PTGREG elektronikus adatlap NAV-hoz történő beküldésével, melyet az eljáró szerviznek kell továbbítani.

Micra Jota pénztárgép: Error string version program. Call to service

error string version program 1Hibajelenség: bekapcsoláskor a pénztárgép nem lép eladó módba, csak a képen látható feliratot jeleníti meg. LED-ek világítanak.

Megoldás: a pénztárgép csak a forgalmazói szervizben javítható, szükséges szervizt hívni, akik a gépet továbbítják a forgalmazóhoz. A gépnaplóba szükséges felvezetni a meghibásodások és javítások részbe, hogy mikor következett be a meghibásodás, mely szervizt értesítették, ez mikor történt meg és milyen azonosítón vette a szerviz nyilvántartásba a hibát.

A pénztárgép várhatóan hosszabb ideig (akár 1 hetet meghaladó időtartam) szervizben lesz, érdemes csere pénztárgépet üzembe helyezni. Ehhez szükséges átszemélyesítési kódot igényelni a PTGREG elektronikus adatlap NAV-hoz történő beküldésével, melyet az eljáró szerviznek kell továbbítani.

Várakozás az AEE-re, kijelző alatti LED-ek nem világítanak

IMG 20201005 112936 2

Hibajelenség: bekapcsoláskor a pénztárgép nem lép eladó módba, csak a képen látható feliratot jeleníti meg. LED-ek nem világítanak.

Megoldás: esetenként segít, ha teljes áramtalanítás mellett, kikapcsolt állapotban hagyjuk a pénztárgépet 24 órát pihenni. A 24 óra elteltével újra csatlakoztatjuk a gépet az áramforrásba, majd megpróbáljuk bekapcsolni. Ha ez nem hoz megoldást, a pénztárgép továbbra is VÁRAKOZÁS AZ AEE-re feliratot jelenít meg, vagy bármely BLOKK KÓD üzenetre változik a kijelzés, akkor a pénztárgép csak a forgalmazói szervizben javítható, szükséges szervizt hívni, akik a gépet továbbítják a forgalmazóhoz. A gépnaplóba szükséges felvezetni a meghibásodások és javítások részbe, hogy mikor következett be a meghibásodás, mely szervizt értesítették, ez mikor történt meg és milyen azonosítón vette a szerviz nyilvántartásba a hibát.

A pénztárgép várhatóan hosszabb ideig (akár 1 hetet meghaladó időtartam) szervizben lesz, érdemes csere pénztárgépet üzembe helyezni. Ehhez szükséges átszemélyesítési kódot igényelni a PTGREG elektronikus adatlap NAV-hoz történő beküldésével, melyet az eljáró szerviznek kell továbbítani.

 

Micra Jota pénztárgép: Hibás adat, hívja a szervizt.

micra jota penztargep hibas adat hivja a szervizt

Hibajelenség: bekapcsoláskor a pénztárgép nem lép eladó módba, csak a képen látható feliratot jeleníti meg. LED-ek világítanak.

Megoldás:

a pénztárgép csak a forgalmazói szervizben javítható, szükséges szervizt hívni, akik a gépet továbbítják a forgalmazóhoz. A gépnaplóba szükséges felvezetni a meghibásodások és javítások részbe, hogy mikor következett be a meghibásodás, mely szervizt értesítették, ez mikor történt meg és milyen azonosítón vette a szerviz nyilvántartásba a hibát.

A pénztárgép várhatóan hosszabb ideig (akár 1 hetet meghaladó időtartam) szervizben lesz, érdemes csere pénztárgépet üzembe helyezni. Ehhez szükséges átszemélyesítési kódot igényelni a PTGREG elektronikus adatlap NAV-hoz történő beküldésével, melyet az eljáró szerviznek kell továbbítani.

 

Micra Jota pénztárgép: AEE=2: AEE zárolva (blokk kód=1-10)

Micra Jota pénztárgép AEE zárolva (1)

Micra Jota pénztárgép AEE zárolva (1)

Hibajelenség: bekapcsoláskor a pénztárgép nem lép eladó módba, csak a képen látható feliratot jeleníti meg. LED-ek világítanak, vagy szabályos időközönként villognak

Megoldás:
a pénztárgép csak a forgalmazói szervizben javítható, szükséges szervizt hívni, akik a gépet továbbítják a forgalmazóhoz. A gépnaplóba szükséges felvezetni a meghibásodások és javítások részbe, hogy mikor következett be a meghibásodás, mely szervizt értesítették, ez mikor történt meg és milyen azonosítón vette a szerviz nyilvántartásba a hibát.

A pénztárgép várhatóan hosszabb ideig (akár 1 hetet meghaladó időtartam) szervizben lesz, érdemes csere pénztárgépet üzembe helyezni. Ehhez szükséges átszemélyesítési kódot igényelni a PTGREG elektronikus adatlap NAV-hoz történő beküldésével, melyet az eljáró szerviznek kell továbbítani.

 

Euro-150 TE Flexy/Euro-50 Mini pénztárgépek: AEE leterhelt

Euro-150 TE Flexy/Euro-50 Mini pénztárgépek: AEE leterhelt

Euro-150 TE Flexy/Euro-50 Mini pénztárgépek: AEE leterhelt

Hibajelenség:

olyan művelet indításakor (pl. bármely nyomtatás), amelyhez szükséges az adóügyi ellenőrző egység működése az AEE leterhelt üzenet érkezik.

Megoldás: a pénztárgép kommunikációs egysége éppen olyan feladatot végez, ami az összes rendelkezésre álló erőforrást igénybe veszi. A hiba rendszerint átmeneti, miután befejezte a gép a munkát, a legtöbb esetben folytatható az értékesítés. Amennyiben a hiba tartósan (kb. 10 perc eltelte után is) fennáll, kikapcsolás és visszakapcsolás után is jelentkezik, esetleg villog vagy világít a piros LED, a karbantartó szervizt kell értesíteni.

 

Euro-150 TE Flexy pénztárgép: Óra quartz hiba, hívja a szervizt

Üres szekció. Szerkeszd az oldalt a tartalom hozzáadásához.

Euro 150-TE Flexy pénztárgép: 0x0107000C hiba

Euro 150 TE 0x0107000C hibaHibajelenség: A pénztárgép a bekapcsolást követően semmi mást nem jelenít meg, csak a 0x0107000C hibát, piros LED villog vagy világít.

Megoldás: Az AEE meghibásodott, javítást csak a forgalmazói szervizben van mód elvégezni. A pénztárgép karbantartását végző szervizt szükséges hívni, amely gondoskodik a pénztárgép forgalmazói szervizbe juttatásáról. A gépnaplóba szükséges bevezetni, hogy mikor történt a meghibásodás, mely szervizt értesítették és ez mikor történt meg.

 

A pénztárgép várhatóan hosszabb ideig (akár 1 hetet meghaladó időtartam) szervizben lesz, érdemes csere pénztárgépet üzembe helyezni. Ehhez szükséges átszemélyesítési kódot igényelni a PTGREG elektronikus adatlap NAV-hoz történő beküldésével, melyet az eljáró szerviznek kell továbbítani.

SAM4s pénztárgép: 5201 funkció előfeltételi hiba

sam4s 5201 hibaHibajelenség: Napzárás nem nyomtatódik, Hia: 5201 = Funkció előfeltételi hiba jelenik meg a kijelzőn.

Megoldás: a kulcs gombbal, vagy SAM4s NR-440-es gép esetében a kulccsal az X állásba kell lépni, majd a nyilak segítségével a pénztárjelentést kell megkeresni, készpénz gombbal elindítható a nyomtatás. Ha megtörtént a pénztárjelentés nyomtatása, a napzárás a szokásos módon elvégezhető.

SAM4s pénztárgép: HIBÁS AEE, blokkolt állapot

hibas aee sam4 penztargepHibajelenség: HIBÁS AEE, blokkolt állapot üzenet jelenik meg a kijelzőn, villog a pénztárgép oldalán a piros LED, a gép semmire nem reagál.

Megoldás: a pénztárgépet a főkapcsolóval (billenő kapcsoló) ki kell kapcsolni és addig kikapcsolt állapotban hagyni, amíg a piros LED villogása abbamarad. Ezt követően a pénztárgép szervizelésére jogosult szerviz akár a helyszínen alaphelyzetbe tudja állítani a pénztárgépet, vissza tudja programozni a beállításokat és a gép használható tovább. Amíg a piros LED villog, az alaphelyzetbe állítás nem végezhető el. Az AEE leállítását (piros LED villogásának megszüntetését) az AEE teljes áramtalanításával is el lehet végezni, a kiérkező szerviz ezt is el tudja végezni. A radikális áramtalanítás azonban az AEE meghibásodásához vezethet, ennek kockázatával számolni kell.

Amennyiben a piros LED villogásának megszűnését követően történt bekapcsolás után a villogás újraindul, nagy valószínűséggel cserére szorul az adóügyi ellenőrző egység. Ilyen esetben a gépet a kiérkező pénztárgép szervizes magával viszi, továbbítja a forgalmazóhoz, ahol bevizsgálás után döntenek a csere szükségességéről.

A weboldalon cookie-kat ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.

Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Amikor meglátogat egy webhelyet az tárolhat vagy lekérhet információkat a böngészőben, főként sütik formájában. Itt beállíthatja személyes cookie szolgáltatásokat.


_ga, _gid, _gat Süti típusa: Statisztikai célú sütik, Google Analytics Adatkezelés jogalapja: Az Ön hozzájárulása Adatkezelés célja: Információ gyűjtése azzal kapcsolatban, hogyan használják látogatóink weboldalunkat. Adatkezelés időtartama: 2 év, 1 nap, 1 perc. Az egyes sütik leírásáról itt tájékozódhat: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage

Összes tiltása
Összes engedélyezése